Avboka tolk

Meddela Tolkcentralen din avbokning senast två dagar före tolktillfället eller så snart som möjligt. Det viktigt att du avbokar din beställning i god tid.

När tolken avbokas inom 24 timmar från uppdragets starttid ersätts tolkbolaget för den bokade tiden och Tolkcentralen har möjlighet använda tolken till ett annat uppdrag.
När tolken avbokas på plats kan tolken inte användas till andra uppdrag. Varje år kostar uppdrag som inte avbokats eller avbokats nära inpå cirka fyra miljoner kronor.

 

Du kan avboka beställningen via:

- Tolkportalen (webbsida): tolkportalen.regionstockholm.se

- Alltid öppet (Region Stockholms app digitala vårdkontakter)
  Webbsida: alltidoppet.nu

- Telefon: 08-123 359 50

- Texttelefon: sll_tolkcentralen@tc.bokatolk.se eller 08-123 359 90

- Bildtelefon: tc.stockholm@mymmx.se

- SMS: 070-484 07 58 och ange beställningsnumret som ska avbokas
  (Obs! SMS bevakas endast under öppetiderna)

- Fax: 08-123 496 70

- Besöksadress: Observatoriegatan 18, 113 29 Stockholm